大佐の負傷について、カーブス談

スカイなんで当該インタビューも見られます。うざいかもだけど原文で。

「same knee」ってのが気になる*1。たんに膝だって共通点を言ってるのか、それとも同じ側の膝ってことなのか。靭帯も左の方だったのかなあ。クリロナが乗っかったのって左だったよね。

"Scott Parker is out for at least five or six weeks. It's a different injury. It's the same knee, but it's a different injury, he's hurt his knee cap this time.

"He's gone into a tackle with Ronaldo, Ronaldo has fallen on him and all his weight has gone on his knee. It's very disappointing for everybody, Scott has worked ever so hard to get back, and he's going to have to do it again now.

"He's a resilient boy, he's been through it a little bit, and he'll come out stronger because of it. If it was similar injury, or the same injury, then I think we'd all be a bit disappointed, but it's a new injury, so we've just got to get on with it.

別媒体からだけど、靭帯を痛めたプレシーズンを思い返して、こんなのも。

"He's going to be out for at least six weeks. The frustration is there for everybody. I keep going back to the pre-season game in Austria where he got injured making a tackle he didn't need to.

"Scott is a Trojan though and will do everything he needs to get back in good time."

太字のとこ読んで、笑えないんだけど笑っちゃった。それでこそタックル馬鹿。*2

*1:どうでもいいけど、カーブスの発音が見事に「サイムニー」だね。

*2:プレシーズンのタックルといえば、チェルシー時代のUSAツアーでやったミラン戦、ガッツさんとがりがりやり合ってたのを今でもよく覚えてます。最初に仕掛けたのはパーカーだったのね。プレシーズンにあるまじき激しいのを行ったんだけど、あとできっちり似たようなのをやり返されてました。大佐が大佐なら、ガッツさんもガッツさんだ。まああれだね、強敵と書いてともと呼ぶ、みたいなやつですよ。たぶん。でなくば、同じタイプのスタンド(白目)、みたいな。